Statystyki

Kalendarium

Piątek, 2024-05-03

Imieniny: Jaropełka, Marii

Dwudniowa Wycieczka do Krakowa.

Szkolna wycieczka do Krakowa w ramach projektu „Poznaj Polskę”

Uczniowie naszej szkoły wyruszyli 12 i 13 czerwca 2023 roku na wycieczkę szkolną. Głównym celem wyjazdu zorganizowanego w ramach projektu, ogłoszonego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”,  był Kraków.

Pierwszy dzień rozpoczął się zwiedzaniem Katedry Wawelskiej i wspinaczką na wieżę, gdzie każdy mógł dotknąć Dzwonu Zygmunta. Kolejnym punktem tego dnia było zejście do Grobów Królewskich w krypcie świątyni. Z Wawelu grupa udała się na ulicę Jagiellońską, gdzie znajduje się Collegium Maius – pierwsza siedziba Akademii Krakowskiej. Krótki spacer zaprowadził młodzież na ulicę Franciszkańską 3 gdzie znajduję się tzw. okno papieskie a następnie poszliśmy na ulicęFloriańską 41 do Muzeum Domu Jana Matejki. Z opowieści pana przewodnika można było dowiedzieć się wielu ciekawostek o życiu tego mistrza malarstwa historycznego. Wizyta na krakowskiej Starówce zakończyła się podziwianiem Ołtarza Wita Stwosza w Kościele Mariackim.

Po kilkugodzinnym zwiedzaniu miasta, udaliśmy się na odpoczynek  do Western Camp w Zatorze. Wybraliśmy się do indiańskiej wioski i bawiliśmy się wyśmienicie, korzystając z mnóstwa atrakcji takich jak: boiska do piłki nożnej, plażowej, badmintona, kina plenerowego, basenu, ogniska oraz nocując w barwnym i kolorowym tipi.

W drugim dniu po śniadaniu wyruszyliśmy "Złotym pociągiem" do Energylandii. Gdy wybiła godzina 10 z wypiekami na twarzy ruszyliśmy w kierunku atrakcji, które oferuje Park. Do naszej dyspozycji czekało aż 70 różnorodnych atrakcji, tj. 40 urządzeń rozrywkowych, 12 rollercoasterów, 20 interaktywnych gier i zabaw, 4 sceny widowiskowe, kino 7D, pokazy edukacyjne. Dzięki czterem dokładnie wytyczonym strefom zabawy największy w Polsce park rozrywki jest bezpieczny i atrakcyjny dla grup w każdym wieku. Część uczniów chciała się zmierzyć przede wszystkim z Hyperionem, Zadrą oraz stawić czoła przejażdżce na SpeedWaterCoaster. I oczywiście dali radę, a uśmiechom nie było końca. Po godzinie 17 zmęczeni, ale szczęśliwi opuściliśmy Park, a następnie bezpiecznie wróciliśmy do domu.

Taka forma wycieczki była świetną okazją do poznania nowych miejsc, spędzenia czasu razem, pokonania swoich lęków. Zapewniła doskonałą formę integracji i wspólnej zabawy z rówieśnikami.

Ten wyjazd pozostanie nam w pamięci na długie lata.